עיצוב חדר השינה הוא משימה חשובה מאד שלא כדאי להקל בה ראש ומומלץ להקדיש לה לא מעט זמן, כוחות, משאבים וכמובן גם כסף. חדר השינה הוא החדר של בני הזוג, של ההורים וזהו מקום המפלט שלהם כאשר הם מעוניינים באתנחתא קצרה (או ארוכה) מחיי המשפחה, השגרה עם הילדים ורוצים לקחת פסק זמן זוגי ופרטי רק של שניהם. זו הסיבה שכל זוג יעשה מאמצים רבים כדי לעצב את חדר השינה בדיוק כפי שמתאים לו וכפי שהחדר ייראה בדמיון של שני בני הזוג.

אנשים אשר עוסקים בתחום של עיצוב פנים בכלל ועיצוב חדרי שינה בפרט מעידים מניסיון רב שנים שישנן לא מעט טעויות שאנשים אשר מעצבים חדרי שינה מבצעים ולאחר מתחרטים או מצטערים שביצעו דברים מסוימים ולא אחרים. בעולם עיצוב הפנים ישנם כמה עקרונות שעל פיהם כדאי לבסס את עיצוב חדר שינה והקפדה עליהם יכולה לסייע רבות למי שפחות מבין או בקיא בתחום.

עיצוב חדר שינה

מאילו טעויות נפוצות מומלץ להימנע בעת עיצוב חדר שינה?

הטעות הראשונה והמרכזית היא לחשוב באופן רגיל ושגרתי, כלומר לחשוב כמו שעוד אנשים רבים חושבים. כאשר חושבים בצורה שונה לבטח יתקבל חדר שינה מעוצב ומיוחד הרבה יותר. למשל, ישנם רהיטים סטנדרטיים הנחשבים לרהיטי חובה בכל חדר שינה – מיטה זוגית, שידת מגרות, חדרי ארונות מעוצבים,ארגז מצעים, קולב, מראה ושתי שידות לילה הממוקמות לצד המיטה. לא בכל חדר מתאים להכניס את כל הרהיטים האלה ותהיה זו טעות להתאמץ ולעשות כן. הרי למה לא לבדוק מה נכון יותר והכי מתאים לחדר הספציפי ולבני הזוג שאמורים לישון בו?

טעות נוספת היא לא לבדוק את המידות המדויקות של החדר ולהניח שמדובר בחדר מרובע שאפשר יהיה בו להכניס את כל הרהיטים שאמורים להיכנס לחדר. בנוסף, תהיה זו טעות שלא לנסות לקנות מיטה הגדולה יותר מהגודל הסטנדרטי אלא להיזכר בדיעבד שיש מקום נוסף בחדר ושאפשר יהיה לישון במיטה גדולה יותר ועדיין יישאר מספיק מקום בחדר לכמה רהיטים מעוצבים נוספים או לרווחים בין הרהיטים הקיימים.