את ספריות הקודש המעוטרות כמו ויטרינות יוקרתיות אנו רגילים לראות בבתי כנסת הפזורים ברחבי הארץ, אך את כל היופי הזה אתם יכולים להביא במלוא הדרו לביתכם. בעלי בית דתיים, מחזיקים לא מעט ספרי קודש אשר משמשים את בני הבית ביום יום, הן למטרת שימוש בהם והן לצורך קדושת הבית, מה שמחייב את דיירי הבית לסדר את הספרים בצורה מזמינה, אך גם בעיצוב המתאים לחלל הבית, כדי שספריות הקודש יוסיפו רבות לאווירה בסלון. ברוב המקרים את ספריות הקודש אנשים מציבים בחלל הסלון, אך ישנם כאלה שמעדיפים להציב אותם במסדרונות או בכל מקום אחר בחלל הבית.

חשיבות התאמת הספרייה לחלל בו היא נמצאת

כל פריט או כל ריהוט מכל סוג יש לבחור בקפידה על פי העיצוב הכולל של הבית, אך כאשר מדובר בספריות קודש הדבר חשוב פי כמה וכמה, מכיוון שהן רוב פרוסות על פני קיר שלהם ויש להן נוכחות רבה והשפעה של עיצוב הבית. לכן, בבחירת ספריות קודש יש לייחס חשיבות לקו העיצוב הכללי של החלל ולבחור בספריה שתשתלב היטב עם כל האלמנטים בחלל. לרוב, ספריות קודש מגיעות עם מדפים בגדלים שונים בהם ניתן להניח את הספרים הרבים, לכן חשוב שהמדפים יהיו בגדלים שונים כדי שיהיו מסודרים בקפידה ויתרמו רבות לעיצוב הכללי שלה.

ספריות קודש מעוצבות

מה חשוב לדעת כאשר בוחרים ספריות קודש?

גודל הספרייה – לגודל של הספרייה יש משמעות רבה, הרי ספרייה גדולה מידי בחלל קטן יכולה להוות עומס וצפיפות בחלל ולפגום בפן העיצובי. לכן, חשוב לבחור את גודל הספרייה בהתאם לגודל החלל שתרצו להקצות לו, כדי שישתלב בצורה מיטבית בחלל.

כמות המדפים – ספר קודש מגיעים בגדלים שונים, לכן כדאי לבחור בספריות בעלות מדפים משתנים, כך תוכלו לבצע חלוקה נכונה בין ספרים גדולים לקטנים. לגבי כמות המדפים, תוכלו למדוד את עובי הספרים וכך לקבוע את כמות הדפים וגודל הארון, כדי שמצד אחד היא לא תישאר ריקה ומצד שני לא יישארו לכם ספרים שלא ניתן לאחסן אותם.

חומרים איכותיים – ספרי קודש הם כבדים יחסית, לכן חשוב לבחור בספרייה העשויה רק מחומרים איכותיים ביותר, כך תוכלו ליהנות ממנה לאורך שנים רבות מבלי לחשש שהמדפים ישקעו עם השנים או החומר יתקלף. החומר המומלץ ביותר לצורך ספריות קודש הוא – חומר העץ הידוע בחוזקו ובעמידותו לאורך שנים רבות. דבר נוסף, חשוב לבדוק את רמת הגימור של הספרייה ולבדוק שהוא מדויק ביותר.

עם ויטרינה או בלי ויטרינה – יש שני סוגי ספריות – עם ויטרינה או בלי ויטרינה, אך כמובן תוכלו לשלב בין השניים כדי ליצור עיצוב מעניין ואפילו לשלב ארונות שנסגרים על גבי מסילה, כלומר ארונות הזזה או ארונות עם דלתות וידיות לצורך אחסון דברים נוספים.

ראה עוד: חדרי שינה בעיצוב יוקרתי